UA-91455606-1 Masuri de prim ajutor in caz de ciupitura/fisura in parbriz » Xcars
Detailing sau cosmetica auto ?!
25 April 2019
Show all

edf

Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.

Contrar parerilor unei mari parti a soferilor autohtoni, problema loviturilor de pietre in parbriz nu este specifica Romaniei, ea a aparut odata cu aparitia primelor parbrize montate pe masini.

Pe masura ce tehnologia a avansat, materialele din care sunt facute masinile au avansat si ele, inclusiv tehnologia de producere a parbrizelor.

Acestea au devenit din ce in ce mai clare si mai rezistente, s-a trecut de la sticla normala la sticla securizata si apoi au aparut parbrizele duplex. Dar pe de alta parte numarul masinilor a crescut foarte mult, la fel si viteza medie de deplasare a acestora.

Exista totusi o perioada cand se inregistreaza mai multe astfel de incidente. Pe perioada iernii, combinația de anvelopă moale cu profil înalt și pietrele prezente pe carosabil, transformă strada într-un adevărat poligon de tragere.

În aceste condiții este doar o chestiune de timp si circumstanțe până să recepționați un astfel de “proiectil” în parbriz. Este un moment destul de neplăcut, și dacă până acum nu ați avut parte de așa ceva, nu trebuie să vă faceți speranțe deșarte. Este la fel ca și cu penele de cauciuc, mai devreme sau mai târziu o să vi se întâmple și dvs. De aceea este bine să fiți pregătit să rezolvați problema pentru a putea continua drumul în siguranță.

Fiți realiști și împăcați-vă cu ideea că așa ceva vi se va întâmpla. Documentați-vă din timp și învățați ce e de făcut pentru a limita pagubele. În 99% din cazuri, cel care este la volan nu știe ce trebuie făcut pentru a salva parbrizul de la înlocuire. Tehnologiile disponibile astăzi, fac posibile reparațiile și prin urmare economisim timp și bani, ca sa nu mai vorbim de faptul ca un parbriz OEM este cu mult peste calitatea celor pe care le putem găsi când vrem să-l înlocuim.

Revenind la “măsurile de prim ajutor” :

– Un aspect extrem de important este să aveți în mașină o bandă scotch cu care să “sigilați” zona afectată. Blocând pătrunderea apei și a mizeriei în spărtură, va asigurati ca reparația va fi posibilă si foarte puțin vizibilă.

Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.

– Evitați șocurile termice. (parbriz rece cu încălzire la maxim sau parbriz fierbinte cu aer rece pe interior).

– Evitați staționarile cu mașina într-o poziție în care caroseria este torsionată (pe borduri sau denivelări/gropi).

– Nu amânati reparația! Cu cât mai repede, cu atât mai bine! Statistic vorbind, 80% din totalul parbrizelor înlocuite au ca și cauză ciobituri sau fisuri neglijate. Reparația unui parbriz durează în medie între 20 si 40 de minute, iar schimbarea lui poate dura mult mai mult uneori chiar câteva zile. Remediind problema la timp, reduceți riscul ca mașina să nu obțină ITP-ul, deoarece o mașină cu parbrizul avariat nu poate trece inspecția tehnică periodică.

Orice ciobitură , spărtură mică se pot transforma pe neașteptate în fisură , ciobitură mare, ducând uneori la distrugerea parbrizului pe suprafețe mult mai mari sau uneori definitivă iar în același timp influențând siguranța dumneavoastră la volan.

– Nu permiteți persoanelor neavizate să încerce remedierea problemei. Cu toate ca sunt bine intentionate, lipsa echipamentului și a experientei pot sa facă mai mult rău decât bine.

– Dacă aveți o fisură, nu încercați să o stopați prin zgârierea parbrizului cu diverse scule, veți reuși doar să produceți daune ireparabile.

– Nu utilizați ventuze în încercarea de a stopa înaintarea fisurilor, veți reuși doar să grăbiți extinderea lor.

Putini cunosc faptul ca parbrizul are rol structural, contribuind activ la rigidizarea caroseriei in cazul rasturnarii masinii.

Reparand parbrizul la timp scutiti efortul de a cumpara unul nou.

Nu intotdeauna parbrizele noi sunt o rezolvare a problemei dumneavoastra intrucat calitatea multor parbrize nu corespunde cu calitatea parbrizelor cu care masinile vin din fabrica ducand la deteriorarea lor mult mai usoara.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: Content is protected !!