Cu toate ca domeniul detailingului a luat amploare in ultimii ani, intelegerea activitatii de detailing auto este inca destul de vaga la momentul actual in România. De aici si confuzia clientilor cand se raporteaza la serviciile de ingrijire auto.

 

 Din pacate, aceasta confuzie se traduce prin dezamagire in randul celor care isi doresc servicii de calitate, si nu in ultimul rand prin costuri nejustificate. 

In randurile urmatoare o sa incerc sa fac o paralela intre cele doua servicii pentru a lamuri putin lucrurile si pentru a va ajuta sa luati o decizie informata. 

 

In prima faza vom discuta de detailing, ce este el si ce presupune:

Detailingul este procesul de curățare/restaurare a finisajelor unui vehicul într-o manieră meticuloasă folosind produse specializate si tehnici adaptate fiecarei situatii in parte.

În detailing accentul se pune mai puțin pe resursele necesare și mai mult pe a obține cel mai bun rezultat. Detailingul  include restaurarea vopselei, eliminarea oxidării și trecerea prin mai multe procese pentru a corecta orice uzură care ar putea afecta aspectul de nou al unei masini. 

Un detailer (persoana care presteaza servicii de detailing) are un nivel de pregătire superior și o cunoaștere aprofundata a materialelor ce intră în componența mașinilor, a sculelor și proceselor necesare în activitatea zilnica. 

El va petrece mult mai mult timp pe un vehicul, va parcurge mai multe etape urmărind în permanență ca rezultatul sa fie întotdeauna unul impecabil.

 

Daca am lamurit cum stau lucrurile cu detailingul, hai sa vedem ce e cu cosmetica auto si care sunt caracteristicile ei.

Judecand după ce spune dicționarul “cosmetizáre = s. f. Înfrumusețare superficială, mascare” pot spune ca exista o diferență deloc neglijabila.

Când discutam de cosmetica auto, discutam de un proces care are scopul de a oferi vehiculului un aspect curat intr-un interval de timp cat mai mic. 

Aceasta poate să fie o spălare rapidă și ceara, poate fi de asemenea un tratament cu produse care adaugă luciu pentru o perioadă scurtă de timp sau chiar o curățare a interiorului. 

Cosmetică auto nu are ca obiectiv principal calitatea, durabilitatea sau perfecțiunea, ci vizează cel mai bun raport între timp și rezultat. Încercarea de a obține cel mai bun aspect în cel mai scurt timp, încadrându-se într-un anumit preț. Centrele de cosmetică vor obține profit din utilizarea produselor mai ieftine și într-un ritm alert în încercarea de a face cât mai multe mașini într-un interval de timp foarte scurt.

De acum tine doar de tine, de buget si preferinte personale sa alegi ceea ce ti se potriveste!

25 aprilie 2019

Detailing sau cosmetica auto ?!

Cu toate ca domeniul detailingului a luat aamploare in ultimii ani, intelegerea activitatii de detailing auto este inca destul de vaga la momentul actual in România. De aici si confuzia clientilor cand se raporteaza la serviciile de ingrijire auto.
10 decembrie 2017

Masuri de prim ajutor in caz de ciupitura/fisura in parbriz

Contrar parerilor unei mari parti a soferilor autohtoni, problema loviturilor de pietre in parbriz nu este specifica Romaniei, ea a aparut odata cu aparitia primelor parbrize […]
error: Content is protected !!